Middelen tegen corona

Door pedorus op woensdag 6 januari 2021 22:22 - Reacties (18)
Categorie: -, Views: 3.951

Eind januari dreigt code zwart. Wat moeten we nu toch doen? In 2003 wisten we het wel, dan moet je antivirale middelen inzetten. Bij corona lijkt het erop alsof er ook genoeg middelen zijn om de kans op doden en zwaargewonden met minstens 50% te verminderen. Dat zou een flink deel schelen in de ziekenhuisopnames, en het is de vraag waarom we de kennis uit het verleden zijn verleerd.

Over welke middelen gaat het dan? Ik heb oa gekeken naar middelen die artsen als Paul E Marik van de FLCCC, Rob Elens en de doctoren van de president van de VS gebruiken. Hieronder wat opties.

Vitamine D
Experts in Nederland zijn boos over uitblijven vitamine D advies, en dat is in lijn met internationale experts. Dat is niet zo raar dat ze daar boos over zijn, aangezien meerdere (gerandomiseerde) onderzoeken erop duiden dat vitamine D flink kan helpen tegen IC-opnames (video met links, overzicht 1, overzicht 2). In een eerder blog heb ik laten zien dat er flinke tekorten zijn in Nederland. Finland heeft nauwelijks tekorten, en ziet er van de EU nu toevallig ook het beste uit. Een tekort bouwt zich op over maanden, en het kan maanden duren voordat een tekort is opgelost. In de winter is het niet mogelijk om in Nederland genoeg vitamine D van de zon te krijgen.

Een jaarvoorraad vitamine D kost minder dan 6.19 of 5.99, dus we praten over een paar cent per dag met een grote potentiële opbrengst. De president van de VS kreeg het ook tegen corona. Maar je mag het niet geloven, en je mogelijk toevoegen aan de patiënten op de IC waarvan zo'n 96% een vitamine D tekort heeft en ze ook opvallend vaker dood gaan. Vitamine D helpt niet alleen tegen corona, voor andere zaken is er al wel een advies.

Gezonde leefstijl
Het heeft lang geduurd, maar de overheid wijst inmiddels op een gezonde levensstijl:
Gezonder leven is makkelijker dan je denkt.
Artsen zeggen: wandel elke dag minimaal een half uurtje. Juist in deze tijd. Dat draagt bij aan een goede weerstand. Je wordt minder ziek door bacteriën en virussen, zoals corona. En als je toch ziek wordt, herstel je meestal sneller.
Als iedereen de adviezen op https://www.leefstijlencorona.nl/ had opgevolgd, dan hadden we waarschijnlijk al stukken minder ziekenhuisopnames gehad. Het is zelfs aannemelijk dat deze adviezen beter werken dan sommige adviezen die tot eenzaamheid, minder goede slaap, minder bewegen en meer drugsgebruik leiden en daarmee een verzwakt immuunsysteem. Maar liefst 50.1% van de volwassen Nederlanders heeft overgewicht.

Ivermectine
Ivermectine is op dit moment het middel met de grootste potentie, en kost in landen met rivierkoorts vrijwel niets. Rick zorgt met 10 man in Haarlem ervoor dat meer dan 100 miljoen mensen tegen rivierblindheid worden beschermd. Het staat op de WHO lijst met essentiële medicijnen. We zijn dus zeer goed bekend met mogelijke bijwerkingen. Pierre Kory heeft voor het senaat van de VS gepleit voor het gebruik (6M views nu) op basis van de overduidelijke metadata. In een studie in Egypte bleek het uitstekend te werken, helaas rapporteert alleen het RD deze studie in de media. Een veelgeciteerde onafhankelijke onderzoeker voor evidence-based medicine kwam recent tot deze conclusie:
  • Ivermectin is an essential drug to reduce morbidity and mortality from COVID-19
    infection.
  • Placebo-controlled trials of ivermectin treatment among people with COVID-19
    infection are no longer ethical and active placebo-controlled trials should be closed.
Andrew Hill heeft voor het WHO ook een studie gedaan en kwam tot deze conclusieslide:



83% minder doden op meer dan 1000 patiënten lijkt mij een goede score om niet langer te wachten. Helaas gaat de presentatie verder en wil hij langer wachten, echter in de tussentijd zullen er waarschijnlijk vele duizenden onnodige doden vallen. Het langer wachten komt vanwege een gebrek aan statistische kennis, uit de power-analyse blijkt dat er veel minder patiënten nodig zijn omdat we een groot effect verwachten en omdat de veiligheid al bekend is vanwege miljoenen mensen die het al krijgen. Het is vreemd om evenveel patiënten als bij remdesivir te willen hebben, want dat is een duur, nieuw middel met een veel kleiner effect waarvan inmiddels de WHO gebruik afraadt. Ondanks dat gebruiken we in Nederland wel remdesivir maar geen ivermectine. Ivermectine is een middel op recept dat een huisarts nu al off-label kan inzetten. Het is zelfs mogelijk dat het tegen langdurige klachten helpt.

Broomhexine hcl
Helaas is er een stuk minder onderzoek gedaan naar broomhexine hcl, maar de paar kleine onderzoeken die wel zijn gedaan zijn zeer bemoedigend en laten oa zo'n 82% minder IC-opnames zien. Het RD is weer vrijwel het enige medium dat erover heeft bericht. Rob Elens raadt het aan en het kost 2.09 euro, bij de lidl zelfs nog minder. Veel mensen zullen het al op voorraad hebben. Het werkt niet op de normale manier tegen corona, het werkt als TMPRSS2 inhibitor. Op dit moment zijn er 3 kleine studies bij mensen gedaan naar broomhexine hcl, alle 3 zijn ze in overeenstemming met een soortgelijke vermindering als ivermectin zou kunnen bieden. De studies zijn gedaan in Iran, China en Rusland (vertaling). De studie in Rusland was zo bemoedigend dat de randomisatie is verbroken en iedereen vervolgens broomhexine hcl + spironolacton kreeg. Helaas worden er weinig nieuwe studies gestart, in Duitsland is recent een studie gestart, maar die is gericht op kinderen. Met behulp van de huidige 3 studies pakt de best mogelijke kosten-baten analyse alsnog waarschijnlijk zeer voordelig uit, want het kost erg weinig en liet grote effecten zien die niet zomaar aan toeval kunnen worden toegeschreven.

Quercetine met vitamine C
Zowel Rob Elens, de FLCCC in het I-MASK+-protocol als Medcram raden dit aan vanwege bekende werking voor het immuunsysteem. In een onderzoekje uit Turkije leek het samen met Bromelaïne inderdaad te werken om covid-19 te voorkomen. Een potje kost zo'n 8 euro (vanwege 1+1 gratis).

Melatonine
Trump kreeg melatonine en het is ook onderdeel van het FLCCC protocol. Het kost zo'n 13.99 om richting 10 mg te komen zonder een belachelijk aantal tabletten. Melatonine zou net als vitamine D en ventilatie een deel van het seizoenseffect kunnen verklaren. In een gerandomiseerd onderzoek verbeterde het de slaap bij IC-patiënten. In een ander onderzoek was melatonine-gebruik is geassocieerd met minder kans op positief testen voor corona (28% minder). In een diermodel leek het ook te werken met zink en vitamine C. Het zou een "silver bullet" kunnen zijn, maar het zou het ook niet kunnen zijn.

Zink
Zink wordt vaak in combinatie met andere middelen gebruikt vanwege bekende werking voor het immuunsysteem. Ook zou zink kunnen werken als het in de cel komt met een zink-ionofoor als quercetine. De Amerikaanse president heeft het gekregen en het zit ook in de protocollen hierboven. Studies laten inderdaad een effect zien, maar er is geen sluitend bewijs voor.
Het goedkoopste potje waar het inzit zonder zink-oxide wat volgens Rob Elens slecht opgenomen schijnt te worden is waarschijnlijk 3.29 (nu 2e halve prijs), dus het kost vrij weinig. Selenium zat in een eerdere versie van wat Rob Elens aanraadde, dus kan vast geen kwaad en er zijn studies die er voor pleiten. Zinksulfaat staat op de WHO lijst van essentiële medicijnen.

Aspirine
In het FLCCC I-MASK+-protocol zit ook aspirine, en Trump heeft dit ook gekregen. Rob Elens raadt het niet aan. Een nadeel van aspirine kan zijn dat het koortsverlagend werkt, waardoor het immuunsysteem wellicht minder hard gaat werken. Echter het kan helpen om te voorkomen dat het bloed samenklontert en wellicht helpt het om goed te slapen. Een studie stelt dat er mogelijk effect is, maar het is ook mogelijk dat het juist schadelijk is. Er is geen onderbouwing te vinden in het EVMS/FLCCC protocol behalve een studie die het in combinatie met ivermectine testte.

Dexamethason en andere corticosteroïden
Deze worden al gebruikt in latere stadia van corona. Trump heeft het ook gekregen en ze zijn niet echt meer betwist. Interessant genoeg waren ze eerst wel betwist voordat de RECOVERY-trial liet zien dat het echt werkte. Hetzelfde proces gebeurt nu met ivermectine.

Antilichamen en vaccins
Het probleem van deze opties is vooral de slechte verkrijgbaarheid. Studies naar antilichamen van bijvoorbeeld Lilly of Regeneron laten zien dat ze kunnen werken indien snel toegediend. Vaccins zullen vast deels werken, maar dan moeten ze eerst worden toegediend en daarna kan het nog zomaar een maand duren voordat er 2 dosissen zijn geweest en er genoeg tijd verstreken is. Er zullen vast gevallen komen van bijvoorbeeld allergische reacties door nanoparticles, maar het ziet er vooralsnog naar uit dat de verwachte voordelen groter zijn dan de nadelen. We weten helaas niet of er daadwerkelijk doden bespaard kunnen worden met vaccins, of wat de echte data over de beschermingsgraad is, wel is bekend dat mensen met een verzwakt immuunsysteem ook slecht reageren op vaccins. Met een ernstig vitamine C en D tekort, onvoldoende beweging en onvoldoende slaap is het maar zeer de vraag of een vaccinatie zal werken.

Honing en zwarte komijn
Misschien hou je wel van honing. In een gerandomiseerd onderzoek naar honing en Nigella sativa tabletten bleek het erg effectief in Pakistan. Het kost geen drol natuurlijk. Vanwege westerse arrogantie verwacht ik weinig extra onderzoek buiten de islamitische gemeenschap, dus het blijft voorlopig een mooi verhaal. Groene thee is bijvoorbeeld mogelijk ook werkzaam, en zo zijn er nog vele andere mogelijkheden die onderzocht zouden kunnen worden voordat we naar nieuwe, zeer dure oplossingen gaan kijken.

Realistisch zijn in plaats van angstig
Volgens een WHO-onderzoek heb je een kans van ongeveer 99.77% om niet te overlijden als je corona krijgt, onder de 70 is dat zelfs 99.95%. Daarnaast volg je natuurlijk de verdere adviezen op waardoor je bijvoorbeeld ook een lage initiële dosis oploopt. Daarom is corona niets om bang van te worden. De resultaten bij hydroxychloroquine-onderzoeken doen sterk denken dat het placebo-effect bij corona erg groot is, en mijn vermoeden is dat dit komt door ongefundeerde angst die door TVs wordt verspreid. Veel mensen die dood gaan aan corona, gaan waarschijnlijk dood aan een nocebo-effect. Er is onbetwist een verband tussen emoties en immuniteit

Concluderend zijn er vele middelen tegen corona bekend, en dan heb ik ze nog lang niet allemaal behandeld. Ze zullen vast niet allemaal werken, maar de verwachte voordelen zijn veelal een stuk groter dan de nadelen. Als we de president van de VS met 8 vaak vrij goedkope middelen in leven proberen te houden, waarom proberen we dit bij de gewone man in een risicogroep niet ook? Het is daarom nogal verbazingwekkend dat er weinig gebeurd op het gebied van vroegtijdige medicatie en dat er eigenlijk maar naar 1 mogelijke oplossing wordt gekeken. Er is alle reden om aan te nemen dat wat simpele adviezen en een protocol zoals dat van Rob Elens bij ziekte levens kan redden. Veel ziekenhuisopnames en coronadoden zijn waarschijnlijk gewoon te voorkomen.

Disclaimer: Tweakblogs zijn een opinie van de auteur, niet van Tweakers. Voor medisch advies moet je bij je arts zijn.

Volgende: Gratis film: COVID-19 The System || DOCSFAIR 11-12 Gratis film: COVID-19 The System || DOCSFAIR

Reacties



Door Tweakers user Jeroenneman, donderdag 7 januari 2021 12:21

Het heeft lang geduurd, maar de overheid wijst inmiddels op een gezonde levensstijl:
quote: https://twitter.com/MinVWS/status/1344191496807825408
Gezonder leven is makkelijker dan je denkt.
Artsen zeggen: wandel elke dag minimaal een half uurtje. Juist in deze tijd. Dat draagt bij aan een goede weerstand. Je wordt minder ziek door bacteriën en virussen, zoals corona. En als je toch ziek wordt, herstel je meestal sneller.
Als iedereen de adviezen op https://www.leefstijlencorona.nl/ had opgevolgd, dan hadden we waarschijnlijk al stukken minder ziekenhuisopnames gehad. Het is zelfs aannemelijk dat deze adviezen beter werken dan sommige adviezen die tot eenzaamheid, minder goede slaap, minder bewegen en meer drugsgebruik leiden en daarmee een verzwakt immuunsysteem. Maar liefst 50.1% van de volwassen Nederlanders heeft overgewicht.


Iemand heeft gemist dat de overheid al jarenlang campagne voert voor een gezondere leefstijl. Het is ook een beetje een "well duh" argument om te gebruiken. Iedereen wil gezond zijn, maar maar weinig mensen zijn bereid om te sporten, gezond te eten, te stoppen met roken, vaker de fiets te pakken etc. Dus hoezo "beter werken dan sommige adviezen die leiden tot ..."? Het advies om afstand te houden, en niet in grote groepen bij elkaar te komen kan niet bestaan naast het "al jaren oude" advies om een gezonde leefstijl na te streven?

Misschien moet jij een keer een campagne organiseren om heel Nederland naar een gezonde leefstijl toe te bewegen. Heb er nu al vertrouwen in dat het dan opeens wél lukt om te doen wat verschillende organisaties al jarenlang voor elkaar proberen te krijgen.

Door Tweakers user pedorus, donderdag 7 januari 2021 20:18

Jeroenneman schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:21:
Iemand heeft gemist dat de overheid al jarenlang campagne voert voor een gezondere leefstijl.
Bekende ondertekenaars van die brief zijn Gommers en Kuipers, die hebben dat dan kennelijk ook gemist. Er zijn tal van zaken jarenlang niet gelukt, we hebben nu een crisis die dat wellicht makkelijker maakt. Vuurwerkverbod is daarvan een voorbeeld (of je nu voor of tegen bent). Ik wil prima een campagne organiseren en ik denk dat dat ook daadwerkelijk goed zal gaan, maar niet uit eigen zak. Ik heb mijn werk gedaan, ik heb 1 bekende helpen afvallen, als iedereen dat doet is het opgelost.

De overheid doet wel andere campagnes. "Samen krijgen we corona onder controle" heeft ook een tijdje gewerkt, maar inmiddels zullen de meesten inzien dat controle toch wel erg lastig is. Weerstand daarentegen helpt tegen veel meer dan corona.

Door Tweakers user thevault, vrijdag 8 januari 2021 06:50

ban deze hufter aub...wat een onzin poster is dit

Door Tweakers user vanaalten, vrijdag 8 januari 2021 08:03

pedorus schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 20:18:
Bekende ondertekenaars van die brief zijn Gommers en Kuipers, die hebben dat dan kennelijk ook gemist.
Nee. Wat jij hier doet is nogal selectief lezen en interpreteren.

Die brief stelt dat de overheid de Covid-19 situatie moet gebruiken om een gezond-leven-campagne te voeren, omdat - inderdaad - gezond leven je kansen bij corona vergroot. Zou mij niet verbazen als gezond leven bij elke ziekte je kansen vergroot, maar goed.

Er wordt nergens in die brief gedaan alsof het 'nieuwe informatie' is, dat gezond leven verstandig is. De overheid doet al jaren zijn best dit te promoten en de brief is enkel het verzoek om het in de huidige crisis te benadrukken.

Door Tweakers user horizon1978, vrijdag 8 januari 2021 09:06

thevault schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 06:50:
ban deze hufter aub...wat een onzin poster is dit
Hij schrijft geen onzin. Dus bannen zou niet juist zijn.


En idd wordt gezond leven al lager gepromoot maar niet altijd actief uitgevoerd. Want als dat wel zo was zou roken compleet verbannen worden, ongezonde producten geweerd worden uit Nederland, etc.

Door Tweakers user falconhunter, vrijdag 8 januari 2021 10:05

Ahhh Pedor heeft weer zitten googlen zie ik.

Wat een stoute artsen toch he dat ze al die mensen dood laten gaan terwijl ze na het lezen van deze post toch beter zouden moeten weten.

Door Tweakers user himlims_, vrijdag 8 januari 2021 10:38

falconhunter schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:05:
Ahhh Pedor heeft weer zitten googlen zie ik.

Wat een stoute artsen toch he dat ze al die mensen dood laten gaan terwijl ze na het lezen van deze post toch beter zouden moeten weten.
dat gaat over behandelen, hij schrijft (en terecht) dat met bepaalde voedingstoffen, levensstijl je weerstand/algeheel herstel goed kan helpen of soms voorkomen van problemen.

iemand die reeds ziek is met corona gaat niet ineens 'beter' worden van die richtlijnen, maar zal zeker helpen voor gezonden mensen dat een ziekte minder impact heeft.

Door Tweakers user falconhunter, vrijdag 8 januari 2021 11:37

himlims_ schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:38:
[...]
iemand die reeds ziek is met corona gaat niet ineens 'beter' worden van die richtlijnen, maar zal zeker helpen voor gezonden mensen dat een ziekte minder impact heeft.
Wel volgens Pedor heeft het allemaal een belangrijke rol gespeeld bij de behandeling van Trump!

Door Tweakers user TIGER79, vrijdag 8 januari 2021 13:24

Als we de president van de VS met 8 vaak vrij goedkope middelen in leven proberen te houden, waarom proberen we dit bij de gewone man in een risicogroep niet ook?
Het antwoord lijkt me nogal simpel : wil je de risicogroep (voornamelijk ouderen met of zonder onderliggend lijden) die meestal al aan medicatie-cocktails zitten letterlijk volpompen met zulke hoeveelheden aan extra stoffen ? https://zelfzorgcovid19.nl/ondersteunen/
Heb je gelezen over welke hoeveelheden we het hebben ? 8000mg vitamine C !
Driemaal die 50ug vitamine D waar jij het over hebt !!! Enz enz...
Misschien dat dit soort overdoses, want dat zijn het, op korte termijn bij gezonde mensen geen nadelige effecten heeft maar ik durf te beweren dat elke arts wel zijn twijfels gaat hebben als je aangeeft dat je de echt ouderen onder ons de komende maanden (of jaar) met dit soort middelen wilt "ondersteunen". Dit zijn geen supplementen meer maar een complete override van de stoffen in je lichaam....
En ja bij de president hebben ze dat voor korte tijd gedaan onder enorm waakzame omstandigheden, geloof echt niet dat ie nu elke dag lekker aan die cocktail zit ;)

[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 januari 2021 13:25]


Door Tja, vrijdag 8 januari 2021 16:45

Je haalt Rob Elens aan, kennelijk ben je in je research dit artikel niet tegengekomen: https://www.kwakzalverij....ens-bruuskeert-inspectie/

Door Blokker, vrijdag 8 januari 2021 18:36

Idd Vitamine D slikken. Elke dag opnieuw, niet meer dan een tabletje!
Verder, tja.. alleen ouderen gaan dood door t virus en wat jongeren die toch al niet oud zouden worden.

Veel poeha om niks dus

Door Tweakers user pedorus, vrijdag 8 januari 2021 20:41

vanaalten schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 08:03:
De overheid doet al jaren zijn best dit te promoten en de brief is enkel het verzoek om het in de huidige crisis te benadrukken.
En dat benadrukken heeft "lang geduurd" en gebeurd nog steeds onvoldoende.
falconhunter schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:37:
Wel volgens Pedor heeft het allemaal een belangrijke rol gespeeld bij de behandeling van Trump!
Het heeft niet allemaal een belangrijke rol gehad, maar het is meer dat je meer vangt door met hagel te schieten dan door niets te doen.

Het zijn middelen ter voorkoming of tijdens ziekte. Vitamine D en een gezonde leefstijl zul je wat laat mee zijn om te beginnen tijdens ziekte denk ik..

Artsen overtuigen lijkt mij het werk van artsen. Zo heeft de NIH het bewijs over ivermectine gekregen, ze gaan komende maand rustig aan kijken of ze er iets mee gaan doen. Het is niet alsof er niet alsof er afgelopen dag 4000+ doden in de VS zijn gevallen en er haast is.
Tja schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:45:
Je haalt Rob Elens aan, kennelijk ben je in je research dit artikel niet tegengekomen: https://www.kwakzalverij....ens-bruuskeert-inspectie/
Dat artikel verwijst naar een RETRACTED The Lancet artikel. In het artikel wordt ook Didier Raoult neergezet als "kwakzalver van het zuiverste water". Die heeft een h-index van 185 (zeer hoog) en lijkt mij dus gewoon een wetenschapper in plaats van een kwakzalver. Hij kan het prima mis hebben, dat kan in de wetenschap. In zijn ziekenhuis vallen opvallend veel minder doden onder alle leeftijden, dus ik zie dan liever een "kwakzalver" dan iemand die niets probeert. Voor de rest is de voorzitter van die stichting een niet zo succesvolle activist voor het overheidsbeleid. Al met al overtuigt dat artikel niet erg, het lijkt op een mislukte poging om mensen die naar oplossingen zoeken zwart te maken met gekke associaties.

Door Tweakers user pedorus, vrijdag 8 januari 2021 20:59

TIGER79 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:24:
Heb je gelezen over welke hoeveelheden we het hebben ? 8000mg vitamine C !
Driemaal die 50ug vitamine D waar jij het over hebt !!! Enz enz...
Misschien dat dit soort overdoses, want dat zijn het, op korte termijn bij gezonde mensen geen nadelige effecten heeft maar ik durf te beweren dat elke arts wel zijn twijfels gaat hebben als je aangeeft dat je de echt ouderen onder ons de komende maanden (of jaar) met dit soort middelen wilt "ondersteunen".
Nee, die pagina is bedoelt om te gebruiken als je ziek bent, dat staat bovenaan, ik heb de link iets aangepast. Er is een andere pagina over aanvullen met iets lagere hoeveelheden bij tekorten. En een aantal dagen zo'n hoeveelheid nemen lijkt me niet erg.

8g vitamine C zal waarschijnlijk komen uit deze metastudie die het over 6-8g heeft om verkoudheid korter te laten duren. Andere verwante coronavirussen zien we als verkoudheid. Het is ook ongeveer het gemiddelde wat in deze twee studies direct in het bloed gepompt is tegen corona. Opvallend genoeg zijn die resultaten beter dan die van het dure remdesivir.

Over vitamine D: In deze studie hebben ouderen 14 weken 6400 IU gekregen om hun immuunsysteem met succes te versterken. Fauci (de Amerikaanse Jaap van Dissel) schijnt iedere dag 6000 IU te nemen. Hoeveel je nodig hebt zal afhangen van de startwaardes, waarschijnlijk zal het eigenlijk niet zo veel meer doen in ongemetaboliseerde vorm, als je al ziek bent is dat wat laat.
En ja bij de president hebben ze dat voor korte tijd gedaan onder enorm waakzame omstandigheden, geloof echt niet dat ie nu elke dag lekker aan die cocktail zit ;)
Dat denk ik ook niet, alhoewel dat wel het een en ander zou verklaren. Wellicht komt het door remdesivir, dat heb ik expres geen kopje gegeven en schijnt de meeste bijwerkingen te geven van de middelen die hij kreeg. Maar andere drugs zouden mij niet verbazen :+

[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 januari 2021 21:01]


Door JohnWhite, maandag 11 januari 2021 09:36

En wat zeiden ze bij het RIVM en het CDC toen je deze belangwekkende informatie met hen deelde?

Door Tweakers user pedorus, maandag 11 januari 2021 23:20

JohnWhite schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:36:
En wat zeiden ze bij het RIVM en het CDC toen je deze belangwekkende informatie met hen deelde?
Dat laat ik aan medici zoals Pierre Korry en Theresa A Lawrie over, ik denk dat ze er na het winterseizoen wel een keer doorheen komen en in het kader van survival of the fittest sterven er dan duizenden.. Sowieso zijn die instanties niet het juiste loket. Ik ben zelf geen activist, ik heb een relatief mooi 2020 gehad, een mooie baan en heb betere dingen te doen. Dit staat hier meer om te kijken of mensen het er mee (on)eens zijn en voor die 3 gelukkigen die er misschien wat aan hebben..

In plaats van dat ik bijvoorbeeld talkshows kijk volg ik wat feeds van medische artikelen. Het is gewoon verwonderlijk wat er zoal voorbij komt. Vandaag bijvoorbeeld hele goede resultaten met iso-betadine (mondspoeling) bijvoorbeeld in Bangladesh en in ook eerder in het klein. Zal vast niet op tijd breed en goed genoeg getest gaan worden zodat er iets mee gebeurd, dat doen we alleen voor dure middelen. Maar het blijft bijzonder (en bijna te goed om waar te zijn).

Door Rene, maandag 25 januari 2021 13:13

Heeft iemand ook een aanbeveling over welk vitamine D supplement ze nemen? Ik ben aan het denken om deze van Flinndal te nemen (https://www.flinndal.nl/vitaminen/vitamine-d-tablet) want die lijkt overal wat aanbevolen te zijn. Iemand een voorkeur?

Door Tweakers user pedorus, maandag 25 januari 2021 23:57

Doet me denken aan "zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht". Dat is 1/5e van de hoeveelheid IU per tabletje van de gelinkte 2 potjes en er zitten maar 90 pilletjes in ipv 300. Op dit moment is bij etos de 2e halve prijs (en kruidvat en anderen hebben ook vaak zo'n aanbieding). Daarmee is flinndal zo'n 35x zo duur per IU als etos op dit moment.. Ik denk dat het moment en de wijze van innemen (bij maaltijd op volle maag, verkauwd) belangrijker is dan "de kwaliteit" van het potje, maar ieder het zijne. ;)

Overigens begint het genoemde ivermectine langzamerhand mainstream te worden: https://twitter.com/DrAndrewHill/status/1351787763151089666 Het zou mooi zijn als langzamerhand het bewijs voor de genoemde middelen rond komt (of dat blijkt dat ze toch niet werken). Vitamine D staat nu zelfs in een Nature-titel: https://www.nature.com/articles/s41598-021-81419-w De conclusie is dat vitamine d supplementatie in de winter moet worden overwogen.

Reactie formulier
(verplicht)
(verplicht, maar wordt niet getoond)
(optioneel)